سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمانی که باید روغن گیربکس را تعویض کنید!

در شرایطی‌که شما علاقمند به مباحث فنی و تعمیرات خودرو میباشید و مدام در پی داده ها درخصوص قطعات و فرصت ردوبدل روغن ها و ... میگردید، حقیقتاً خوش‌شانسید.

لوازم یدکی جیلی در یدکی حقی مشهد پیروزی

داشتن شناخت با خودرو و فهمیدن اینکه چه گونه و در چه هنگامی بایستی محافظت نمائید، شمارا از سایر رانندگان متمایز می‌نماید و سبب ساز می گردد که خودرویتان عالی و سلامت‌خیس به عمل خویش ادامه دهد. این نوشته‌علمی به شما ارشاد می‌نماید که چه گونه با گیربکس و ردوبدل روغن آن و مسائل مرتبط، آشنا گردید. برای هر دو مجموعه از کسانی که عشق‌مند به فنی میباشند یا این که حتی اشخاصی که تا به امروز با تعمیرات خودروها رمز و عمل نداشته‌اند، این متن می تواند یاری کننده باشد تا عالی نگهداری و تعمیرات خودروی خویش را ایفا دهند. این نوشته‌علمی به شما میاموزد که مجال مطلوب برای بده بستان روغن گیربکس، که یک کدام از مهم ترین مواد مصرفی هر خودرو میباشد، چه وقتی میباشد. به این ترتیب با ما همدم باشید.

روغن گیربکس (واسکازین) چیست؟
اذن دهید از اصول و مفاهیم استارت به توضیح روغن گیربکس بکنیم. واسکازین، یک واژه و کلمه روسی میباشد که به معنای روغن باکس‌دنده است.

به صورت کلی، به کار گیری از روغن در نصیب‌های متحرک خودرو یا این که هر وسیله مکانیکی دیگر ضروری میباشد، چون در شکل خلا آن، جنبش نصیب‌های متحرک به صورت درست و سرازیر حدوداً ناممکن میگردد. روغن گیربکس یا این که روغن باکس‌دنده یا این که واسکازین، نوعی جاری‌ساز میباشد که منجر میشود قسمت‌های درون باکس‌دنده یا این که گیربکس به صدق سرازیر‌سازی شوند و به‌طور درست کار نمایند. همینطور، این روغن به جاری‌سازی نصیب‌های دیگری از خودرو مانند دیفرانسیل و باکس‌امر هم یاری می‌نماید. حضور واسکازین در گیربکس که واسطه در میان موتور و چرخ‌هاست، بسیار حیاتی میباشد چون گیربکس‌ها نیروی ساخت و ساز گردیده بوسیله موتور را به چرخ‌ها جابجایی میدهند و فارغ از آن، جنبش چرخ‌ها نسبتاًً نا ممکن میباشد. به این ترتیب، می بایست به مواقعی مانند فرصت بده بستان روغن گیربکس توجه کرد.
التفات ردوبدل روغن گیربکس چیست؟
همگی مایعات گزینه به کار گیری در خودرو نیاز به دقت و ردوبدل دارا‌هستند. البته می بایست در لحاظ گرفت که فرصت بده بستان هریک را به موقع انتخاب کرد. در حالتی‌که روغن گیربکس به موقع ردوبدل گردد:

گیربکس عالی و جاری‌خیس فعالیت می‌نماید.

قدمت اثر گذار قطعات باطن گیربکس ارتقاء مییابد.

دمای گیربکس تحت‌خیس میباشد و به این ترتیب جراحت نمی‌بیند.

قطعات گیربکس صدا نمی کنند، که سبب ساز افزایش عملکرد خودرو می‌گردد.

برخی از رانندگان برای خودروی خویش همگی فرآیند بهره برداری را رعایت می‌نمایند و برای مثال، روغن‌های کیفیت خوب و گران قیمت را تعیین می‌نمایند. این بسیار بهتر میباشد، البته اختلال وقتی پیش میاید که فکر‌می‌کنند هزینه یک‌باره? دیگر نیازی به در نظرگرفتن مواقعی مانند بده بستان به موقع روغن گیربکس یا این که هر روغن دیگری وجود ندارد. این دیدگاه درست وجود ندارد.

حتی درصورتی که روغن با کیفیت و گران قیمتی را برای خودروی خویش گزینش نمائید، هنگامی میرسد که بایستی آن را ردوبدل نمائید. روغن گیربکس یا این که هر روغن دیگری در خودرو که به موقع بده بستان نشود، خاصیت خویش را از دست می دهد و تبدیل به یک مایع بی آلایش می شود که حاذق به مراقبت تلاش و دیوانه نصیب‌های گوناگون وجود ندارد. همینطور به حافظه داشته باشید که در‌صورتی‌که در حین مطلوب برای بده بستان متعدد نصیب‌های خودرو هزینه نشود، زخم‌ها و خساراتی که ابعاد بوجود میاید، به شدت ارتقاء می یابد.